“Crafting Bharat – a Podcast Series”, Chalo'nun Kurucu Ortağı ve CTO'su Vinayak Bhavnani ile ilk bölümü sunuyor

Nigdeli

New member
Hindistan, son on yılda dünyanın üçüncü büyük startup ekosistemi haline geldi. Startup'lar Hindistan'da inovasyonu ve istihdam yaratmayı teşvik etmede aktif bir rol oynuyor. Pandemi tüm sektörlerin karanlık yüzünü ortaya çıkardı ancak dijitalleşmeyi hem küresel anlamda hem de Hindistan'da daha da hızlandırdı.



AWS tarafından desteklenen ve VCCircle ile birlikte NewsReach'in bir girişimi olan 'Crafting Bharat – Bir Startup Podcast Serisi', bu başarılı girişimcilerin yolculuklarının ardındaki sırları açığa çıkarıyor ve gelecek vaat eden girişimcilere ve iş tutkunlarına değerli bilgiler aktarmayı amaçlıyor. Podcast dizisinin sunuculuğunu, çeşitli TV ve dijital programların sunucusu olarak bilinen Gautam Srinivasan yapıyor ve şu anda CNBC (Hindistan), CNN-News18, Mint, HT Media, Forbes India ve The Economic Times'da danışmanlık editörü olarak görev yapıyor.

Cırcır böceğimle tanışın, cırcır böceğime elveda deyin! Kriket'te oyunu istediğiniz zaman, istediğiniz yerde takip edin. Nasıl olduğunu öğrenin

Hindistan'ın hızlı nüfus artışı ve şehirleşmesi inovasyon için kör noktalar yaratıyor, ancak meraklı ve tutkulu bir kurucu olan Chalo'nun Kurucu Ortağı ve CTO'su Vinayak Bhavnani, Hindistan'ın toplu taşıma sistemini dijitalleştiriyor. Crafting Bharat podcast serisinde Bhavnani, girişimcilik yolculuğunu, bir otobüs taşımacılığı teknolojisi şirketi kurmasını ve mobilite endüstrisindeki trendleri anlatıyor.

Crafting Bharat podcast serisinde, hayallerini gerçeğe dönüştüren ve fırsatlardan yararlanmak için zorlukların üstesinden gelen Hintli startup kurucularının hikayelerini keşfedin.


Bölüm 1: Kuluçka Makinesi

Hindistan'da toplu taşıma tercihi güvenilirlik sorunları nedeniyle azaldı. Müşterilerin Chalo'nun güvenilirlik ve rahatlık açısından faydalarını fark ettiği aşamayı bize anlatın. Gerçekten neyi beğendiler?



Müşteri açısından bakıldığında iki önemli değer teklifi sunuyoruz. Birincisi, canlı takip nedeniyle otobüs yolcuları otobüs yolculuğu başına ortalama 15 ila 20 dakika beklemek zorunda kalıyor ve bu da günde 40 dakikalık zaman kaybı anlamına geliyor. Canlı takip çözümümüz bu süreyi 2 dakikanın altına indirdi, bu da büyük bir keyif. İkinci olarak, 2018-2019'da, yani para kazanmanın kaldırılmasından birkaç yıl sonra, dokun-öde ödemelerini uygulamaya koyduk ve müşteri memnuniyetinde daha fazla artış gördük. Bunların yararlanabildiğimiz fırsatlardan bazıları olduğunu düşünüyorum.

Yerel toplu taşımanın dijitalleştirilmesi ve yeniden tasarlanması konusunda önemli boşluklar var. Peki neden kentsel toplu taşıma sorununun tatmin edici bir çözüm olmadan devam ettiğini düşünüyorsunuz? Dijital ödemeler, dijital altyapı, tüketici farkındalığı ve tüketici alışkanlıkları dahil pek çok şey yaşandı ancak bu boşluklar hâlâ mevcut. Bunun hakkında ne düşünüyorsun?


Bu, üzerinde daha fazla düşünülmesi gereken harika bir soru. Aslında şehirlerimizin çoğu toplu taşıma için değil, otomobiller için inşa edilmiş. Toplu taşıma yerine özel araçları ön planda tutarak yanlış yaptık.

Bunlara ek olarak üç neden daha sayabilirim:

  1. Bu kategoriye odaklanma eksikliği. Çoğu şirket, daha zengin ve yüksek LTV kullanıcıları için piramidin tepesine inşa etmeyi tercih ediyor. Yani uçak yolculuğu ve lüks otobüslerle ülkeler arası yolculuk için ürünlerimiz var, ancak şehir içi otobüs yolculuğu için çok fazla ürünümüz yok. Maalesef bu otobüs yolcuları piramidin en altında yer alıyor.
  2. İkincisi kör nokta var. Çoğu kişi otobüslerin yalnızca devlet tarafından işletildiğine inanıyor ve bu nedenle tamamen devlete bağlı bir iş kurmaktan çekiniyor. Ancak metrolarımızın dışında günlük banliyö otobüslerinin çoğu küçük özel operatörler tarafından işletiliyor.
  3. Üçüncüsü, karmaşıklık çok önemlidir. İK lojistiği karmaşıktır ve halihazırda yeterince hizmet verilmemektedir, bu nedenle hem zaman hem de büyük inovasyon gerektirecektir.
Hindistan'da 50'den fazla şehirde faaliyet gösteriyorlar ve 5 uluslararası lokasyonda varlıkları var. Genel olarak güçlü bir ölçeklendirme gereklidir ve bulut işlemleriniz AWS tarafından desteklenir. Bize Chalo'nun AWS ile elde edebileceği maliyet tasarruflarından ve operasyonel verimliliklerden bahsedin.


Vizyonumuz uçtan uca bir mobilite çözümü yaratmaktır. Yolculuğunuzun sorunsuz geçmesini sağlamak istiyoruz. Otobüs en iyi ana mil veya demir mili olsa da, otobüs veya metro ağlarına daha iyi erişilebilirlik sağlamanız gerekir ve bu nedenle ilk ve son mil sorunlarının çözülmesi gerekir. Şahsen ben uzun vadeli ortaklıklara inanıyorum ve AWS gerçek bir iş ortağı oldu. En büyük sınav felaketin yaşandığı zamandır. Kovid döneminde tüm hareketlilik durma noktasına geldi ve çok zor durumda kaldık. AWS, maliyetleri azaltmamıza ve taahhütlerimizi genişletmemize yardımcı olarak bize büyük ölçüde yardımcı oldu ve şirket olarak nakit akışı açısından daha iyi durumda olmamızı sağladı. Bu basit hareketler, herhangi bir ortaklığın olmazsa olmazı olan güven ve saygının inşasında uzun bir yol kat eder.

Bölüm 2: Hızlandırıcı

Teknik kurucuların geliştirici şapkasını ne zaman çıkaracaklarını ve iş şapkasını ne zaman takacaklarını bilmeleri gerekir. Ne düşünüyorsun?



Yarattığınız değeri en üst düzeye çıkarmak için sık sık vaaz ettiğim bu prensibi takip ediyorum. Bir soruna veya fırsata her baktığınızda, mutlaka en iyi teknik çözüm yöntemi değil, en iyi çözüm yönteminin ne olduğunu düşünürsünüz. Daha basit bir ifadeyle, mümkün olan en iyi çözümü seçmek yerine kendi araçlarımızı kullanma eğilimindeyiz. Dolayısıyla olaylara her zaman bir teknisyenin bakış açısıyla değil, kurucunun bakış açısıyla bakmalısınız. “Teknoloji bir alt kümedir; amaç değil araçtır.”

Bengaluru ile karşılaştırıldığında Mumbai'deki trafik hakkındaki düşünceleriniz?


Bu tartışmalı bir sorudur. Ancak Bengaluru, Delhi ve Mumbai gibi tüm şehirlerde trafik artıyor. Son on yılda bu şehirlerin sokaklarındaki araba sayısına bakarsanız, muazzam bir artış olduğunu görürsünüz. Örneğin Mumbai'de yol alanının %50'si arabalar tarafından kaplanıyor. Bangalore'da ise yollardaki araç sayısı son on yılda iki katına çıkarken otobüs sayısı neredeyse hiç değişmedi. Yani trafik her yerde bir kabus. Bu sorunu çözmeliyiz. Hiçbirimiz kalabalık sokakların ortasında zamanımızı ve sağlığımızı kaybetmeyi hak etmiyoruz. Ve bu sorunun çözüleceğine inanıyorum.

Hindistan'ın startup ekosistemi, vizyon sahibi girişimcilerin olağanüstü büyük yenilikleri sayesinde büyük bir hızla büyüyor. Tüm sektörlerde artan dijitalleşme, çok sayıda yeni girişim için fırsatlar yarattı.

Gautam Srinivasan ile anlayışlı ve samimi tartışmalar için sizi bu ilham verici girişimcilerle tanıştırırken Crafting Bharat podcast serisini takip etmeye devam edin.

Bilinen yollara bağlı kalmak yerine değeri en üst düzeye çıkarmaya ve en uygun çözümleri bulmaya odaklandığımızda daha iyi sonuçlar elde edilir.

Crafting Bharat'ı takip edin

instagram instagram.com/craftingbharat
Facebook facebook.com/craftingbharatofficial
X x.com/CraftingBharat
LinkedIn linkedin.com/company/craftingbharat


Yasal Uyarı: Bu makale ücretli bir yayındır ve Hindustan Times'ın gazetecilik/editoryal katılımı yoktur. Hindustan Times, makalenin/reklamın içeriğini/içeriklerini ve/veya burada ifade edilen görüşleri onaylamaz/tasvip etmez. Hindustan Times, makalede belirtilen hiçbir şeyden ve/veya burada ifade edilen/temsil edilen görüşler, görüşler, duyurular, beyanlar, onaylar vb. ile ilgili olarak hiçbir şekilde sorumlu ve/veya yükümlü olmayacaktır.