Facebook ve Instagram'da ödeme modeline izin verilmiyor

Kenan

Member
AB veri koruma otoritesi EDPB'ye göre, Facebook ve Instagram platformlarında çokça eleştirilen ödeme modeli kabul edilemez. Brüksel'deki otorite Çarşamba günü yaptığı açıklamada, modelin, kullanıcıların verilerinin işlenmesine ilişkin “geçerli onay koşullarını karşılamadığını” duyurdu. AB veri koruma makamlarının tavsiyesi bağlayıcı değildir ancak sorumlu ulusal makamların kararlarına rehberlik ettiği düşünülmektedir.

Kasım ayında AB veri koruma yetkilileri, Facebook ve Instagram'ın ana şirketi Meta'nın, kullanıcıların açık izni olmadan kişiselleştirilmiş reklamlar göstermesini yasakladı. Meta buna kendi platformları için ücretli abonelik seçeneğiyle yanıt verdi: Kullanıcılar artık Facebook ve Instagram'da reklam görmek istemezlerse en az 9,99 euro tutarında aylık ücret ödeyebilecekler. Yalnızca kişiselleştirilmiş reklamları kabul edenler ağları ücretsiz olarak kullanmaya devam edebilir.


Günaydın Berlin
Bülten

Kayıt olduğunuz için teşekkürler.
E-postayla bir onay alacaksınız.


Veri koruma sorumlusu Anu Talus, kullanıcılar için “gerçek bir seçim” çağrısında bulundu


EDPB patronu Anu Talus, çoğu kullanıcının “bir hizmeti kullanabilmek için işlemeyi kabul ettiğini” açıkladı. Talus, çevrimiçi platformlara kullanıcılara “gerçek bir seçim” sunma çağrısında bulundu.

Çok sayıda tüketici koruma kuruluşu, Meta Group'u ödeme modelini AB veri koruma düzenlemelerini baltalamak ve kullanıcıları etkili bir şekilde verilerini açıklamaya zorlamak için kullanmakla suçluyor. Bazı AB ülkelerindeki kuruluşlar buna karşı resmi şikayette bulundu.

Dijital haklar örgütü Noyb, Çarşamba günü veri koruma savunucularının kararını memnuniyetle karşıladı. Noyb başkanı Max Schrems, “Meta'nın AB'deki seçenekleri tükeniyor” dedi. Şirketin artık Facebook ve Instagram'daki kullanıcılara “kişiselleştirilmiş reklamcılık için evet ile hayır arasında gerçek bir seçim” sunması gerekiyor.

Meta iddiaları yalanladı. Şirket Çarşamba günü yaptığı açıklamada, EDPB'nin değerlendirmesinin nihai karar olmadığını açıkladı ve Avrupa Adalet Divanı'nın (ECJ) ödeme modellerini temelde dışlamayan bir kararına atıfta bulundu. Grup, Meta'nın Avrupa genel merkezinin bulunduğu İrlanda'daki veri koruma yetkilileriyle “yapıcı” bir şekilde çalışmaya devam edecek.

AB Komisyonu, veri koruma yetkisinin yanı sıra Dijital Hizmetler Yasası (DSA) kapsamında tartışmalı ödeme modelinin de inceleneceğini duyurdu. Yasaya göre, Facebook ve Instagram gibi platformların çevrimiçi reklamcılık konusunda daha katı kurallara uyması gerekiyor.